22 februarie 2008

Pentru Dan, cate ceva despre trupa Totusi

Trupa Totuşi a luat parte la tot felul de spectacole mai ales in tara, la festivaluri de rock, la concerte cu mai multe trupe si solisti, dar singura - destul de rar. Nici nu se mai practica spectacolele cu numai un numar. Lumea nu are rabdare de o singura aparitie. Din pacate, trupa Totusi a aparut la TV de mai multe ori in cadrul Cenaclului si imaginea de formatie de acompaniament, care a fost ocazionala, a devenit mai vizibila decat trebuia. In repertoriul nostru sunt vreo 30 de piese originale si alte cateva coveruri. Daca ne-ar mobiliza vreun impresar sau ne-ar chema prin cluburi de gen, poate ca ne-am pune in miscare mai mult. Dupa mesajul tau, parca imi vine iar cheful sa scot alte cantece si albumul care trebuia de mult sa apara. Am si un prilej bun: in iulie 2008, Totusi implineste 25 de ani de la infiintare (ce adolescenti eram! Dar nici acum nu suntem pensionari...). Iti postez si o poza de la concertul din 27 octombrie 2007, cu mine si cu Mihai Napu, bassistul. Tase si tobele sunt in partea care, aici, a scapat fotografului, pe nume Ana Maria, sora mea mai mică.

26 de comentarii:

Darie Ducan spunea...

Andrei,

25

25 de ani? Totuşi,la mulţi ani!
Şi multe cântece şi stări,
De-un sfert de secol voi aveţi
Mâini altoite pe chitări!

Înţeleg acum natura mare
Că în ea trăim arhifiresc,
Totuşi,la mulţi ani,cuvântul doare,
Chitarele pe scenă înfrunzesc.

Şi pentru ele, ca omizi apar
Urechile de surzi ce n-au habar!


splendidă poza!

Anonim spunea...

Cand am spus "trupa Totusi singura" nu ma refeream la asta. Eu intrebam daca sustine concerte si fara cenaclu. Nu ma refeream la un spectacol integral sustinut de aceeasi trupa. Normal ca la noi (mai ales) sunt concerte unde se amesteca mai multe trupe. Ca se amesteca n-ar fi o mare problema insa cand se face cateodata o ciorba cu mai toate zarzavaturile in ea atunci e grav. Ma refer la spectacolele gen: La inceput canta o trupa dance de care n-a auzit nimeni, dupa - o Ana Lesko ceva sau o Anda Adam, Simplu, etc (rock-erii veniti la concert huiduie din toata puterea rarunchilor), dupa, vine Cargo sau Vita de Vie \m/ care n-au nici macar ce cauta pe aceeasi scena cu cei amintiti mai sus. Si in incheiere bineinteles Voltaj. :) Toata lumea sare ametita de berea care se vinde ca painea calda si de multitudinea de "muzici" de pe scena (de la dance, house la pop-rock, hard rock, de la live la playback s.a.) Publicul in general (la concerte) nu mai are rabdare sa asculte un text bun sa guste muzica asa cum era odata. Daca oamenii aud un ritm care le place, care ii indeamna cat de cat la miscare, niste acorduri simple usor de retinut si o linie vocala pe masura atunci reactioneaza pozitiv, cel de pe scena este un "mare" artist iar organizatorii il vor mai chema sa cante.

In alta ordine de idei mai intrebam (in general) daca nu suna sec trupa doar in 3 oameni si 3 instrumente (chitara, bas, tobe)? Calitatea sunetului de pe filmare banuiam ca nu e cea mai buna. Cred ca e sunetul din camera video.

Andrei Păunescu spunea...

Darie,
M-ai miscat cu dedicatia ta. Sa vezi ce muzici vom scoate, odata iesiti din amortire!

Andrei Păunescu spunea...

Dan,
1.Am inteles ce ai intrebat si am raspuns: da, fireste ca am cantat in ocazii din afara cenaclului, practic, acolo unde am fost chemati. Dar e si vina noastra ca, neavand inca un CD si un clip popularizat, multi nu au stiut de noi. In plus, Cenaclul are o atat de mare rezonanta (la unii buna, la altii rea), incat prezenta acolo iti ofera ocazia unui context foarte elegant, dar iti si lipsete o eticheta greu de scos ulterior. De aceea, iubitorii Cenaclului ca totalitate nu prea sunt interesati de artistii luati separat, iar dusmanii Cenaclului nici nu mai asculta muzicile cenaclistilor, si ii dispretuiesc din prejudecata.
2. Buna radiografia succesului cu berea in nas pe care ai facut-o.
3. E corect ce observi: o trupa cu doar o chitara care imparte atentia aceluiasi om care canta si la voce, un bass si o toba risca sa sune sec daca nu e totul facut ca la carte (orchestratia, sunetul instalatiei etc). Noi am cantat si in doua variante de 5 (cu doua chitari sau cu o gtr si o clapa + solist vocal separat), dar formula s-a risipit, pentru ca eu, ca fondator, am fost principalul vinovat ca nu m-am ocupat de cariera trupei, iar oamenii si-au vazut de alte proiecte. Asta, cu 3 oameni, e varianta de supravietuire, dar, daca incep cantarile, vom aduce, poate, o clapa sau o a doua chitara.

Darie Ducan spunea...

Andrei, mă bucur!
Am scris într-o seară un text pentru un cântec folk. Chitarista care trebuia să-i facă muzica s-a inhibat,n-a fost în stare. Acesta este textul meu:

Perpetua sosire

Femeie plecată,
Cu trupul valiză,
Vino la mine,
Sunt gara ta
Niciun tren
Pe-aici nu mai vine,
N-ai ce-aştepta.

Lasă lumina
Şi optimismul,
Sarea în trupuri
Urcă încet,
Pe noi a urcat autismul,
Alpinist pe-un
Morman de regret.

Degeaba încerci
Să rămâi cu-ale tale,
Ţurţurii morţii
O să-i îmbuib,
Nu căuta o durere de şale,
În ovarele maicii
Cucii au cuib.

Trăim deseori
Cu pendula cravată,
Timpul ne minte,
Femeia mea,
Vino în hainele
Tale de fată,
Plecata mea.

Roua pe plante
E o cucută
Pentru Socratele
De-a înverzi,
Hai cu natura
Şi mă sărută,
Sufletu-şi face
Harachiri-n copii.

Nu vezi ce trupuri
Ducem, nătângo,
De mici ne temem
Că viaţă nu-i,
Pomi genealogici
Omizi or să strângă,
Fluturi să fie
Şi flori de cui.

Venirea ta sigur
O să mă bată
Ca pe-un orologiu
Al doişpelea ceas,
Fă-ţi din lume
O simplă covată
Din care mereu
Să ieşi cu un pas.

Oarbă femeie,
Dulce femeie,
N-aş fi eu fără
Tine bărbat,
Între noi cristoşii
Şi tâlharii
Sunt răstigniţi
Doar pe stinghii de pat.

Femeie plecată
Cu trupul valiză,
Lasă-te-n mine
Oricât ai vrea,
Eu sunt o sală
De aşteptare,
Tencuiala căzând
Îmi e mimica.


Darie Ducan, decembrie 2007,

Andrei Păunescu spunea...

Darie,
Interesant si plin de imagini ciudate. Inhibarea folkistei e fireasca, oarecum. Iti inchipui o femeie cantand relaxata versul despre Femeia natanga?

Anonim spunea...

Vă mărturisesc că am descoperit câteva piese compuse de Dvs. si m-au impresionat. Nu stiu daca melodiile "Cosaş în fân" şi "Vai, ce mic oraş" sunt incluse în repertoriul trupei "Totuşi" sau le susţineţi separat, însă consider aceste piese drept unele dintre cele mai reuşite realizări de rock românesc pe care le-am ascultat. Recunosc că mă aşteptam la o clară influenţă AC/DC, mizând pe ce aţi scris în prezentare, şi am constatat surprins - pozitiv - mai degrabă apropierea de Mark Knopfler sau Chris Rea.
E nevoie de trupa Totuşi. Depăşiţi incontestabil multe formaţii româneşti care au parte de promovare. Asta e o problemă. Nici Compactul lui Paul Ciuci nu e mediatizat aşa cum s-ar cuveni. De altfel, în România nu există un festival de rock adevărat, aşa cum era Rockmania, de exemplu. Poate doar cel de la Sibiu, dar nici acolo nu sunt chemate toate trupele care merita.
Eu vă doresc din toată inima succes, pentru că Totuşi înseamnă Ceva!

Andrei Păunescu spunea...

A. Dumitriu,
1. Multumesc pentru cuvintele bune. Ambele piese le cant si singur, si cu trupa, in functie de ocazie.
2. M-a intrebat mai multa lume ce fel de muzica as vrea sa fac si iti spun si tie ca vreau "o muzica omeneasca", posibil aflata pe undeva intre rock si folk.
3. Ar fi natang ca, daca iubesc AC/DC, sa incerc ceea ce nu se poate, si anume sa cantam ca ei. Uneori, o piesa de mare forta a lor ne poate inspira o piesa de cu totul alta factura, lirica, de pilda. Starea pe care o ai la ascultare e una, starea din momentul compozitiei e alta, chiar daca deriva din prima.
4. Cate ceva din AC/DC, Knopfler, Stones, Rea, Clapton, Van Halen, Rainbow, Beatles, Whitesnake, Judas Priest, Elvis, Iron Maiden, Bob Dylan, Deep Purple, Abba, Black Sabbath, ZZ Top, Zeppelin, U2 + cateva nume din muzica noastra inseamna o colectie rotunda de muzica si traire care ma implineste.
5. Ma bucur sa aud ca e nevoie de Totusi si sper ca ai gasit pe Trilulilu si pe Neogen piesele noastre mai vechi, inclusiv de cand era Minculescu in trupa.
6. Din muzica romaneasca, Irisul vechi si Compactul cu Paul Ciuci mi-au placut mult. Erau generatia mai mare decat noi, dar ne intalneam cateodata pe scene si ii respectam, pentru ca transmiteau ce aveam nevoie.

Anonim spunea...

Da, am ascultat piesa din 1984, cu Cristi Minculescu solist vocal, si mi-a plăcut (la fel cum mi-a plăcut şi seria de interviuri realizată de Dvs. cu Nelu Dumitrescu şi Minculescu, publicată în toamna trecută în "Flacăra", şi care, cred eu, s-ar putea transforma şi într-o carte specială). Un riff deosebit, la fel si solo-ul. Eraţi un profesionist de la 15 ani, aduceaţi, în opinia mea, cu Richie Sambora (cu 10 ani mai în vârstă decât Dvs.) şi, culmea, primul album Bon Jovi apărea la finalul lui 1984, deci, l-aţi devansat pe acesta. Nu ştiu dacă atunci cântaţi pe Fender Stratocaster, pentru că şi chitara de suflet a lui Sambora e tot Stratocasterul.
Am omis să îi adaug pe sibienii de la Riff, pe cei de la Conexiuni şi Metrock lângă Compact şi Totuşi, la categoria trupelor care nu sunt aduse în discuţie sau în lungimi de undă. Scriam şi ieri că trebuie organizat anual un festival uriaş de rock românesc (în nici un caz, nu la Polivalentă), la care să fie convocate toate formaţiile valoroase. Evident, acest festival ar presupune o investitie financiară serioasă şi o campanie de promovare pe măsură, dar aceste sume s-ar recupera şi ar putea aduce şi profit. Dar condiţia este ca tot nişte iubitori de rock să se ocupe de această manifestare. Sunt în România multe trupe rock de calibru. Şi foarte mulţi rockeri. Victor Socaciu face de atâţia ani festivalul de folk "Om bun" şi sălile sunt mereu pline la acele concerte. De ce rockul românesc nu poate avea ceva asemănător, la alte proporţii, fireşte?

Andrei Păunescu spunea...

A. Dumitriu,
1. In 1984, cantam pe o chitara electrica romaneasca de 1290 lei, luata de la libraria Lumina de pe Dorobanti. Era o scula prapadita, pe care am vopsit-o, am scrijelit-o, am taiat-o cu traforajul, am lacuit-o impreuna cu colegul meu de la tobe, bietul Niki Dinescu, doar-doar va arata mai bine. Si nu a aratat. Apoi am avut o jucarie de placaj, ceva facut in Asia, fara nume. La spectacolele unde gaseam intelegerea colegilor mai mari, cantam pe chitarile lor. Eu nu aveam o chitara buna, asa ca era o placere sa ating ocazional chitarile unora ca Adi Ilie de la Iris, Voltaj si Incognito(Gherson, copie de Gibson Les Paul, apoi o Aria Pro II), Grigore Bujor Hariga de la Pro Musica (Gibson L6 S), Gabi Nacu de la Voltaj (Eko, o copie de Gibson SG) sau Alexandru Zarnescu (Ibanez cu doua grifuri, copie dupa Gibsonul lui Page). Prima chitara de mai buna calitate am avut-o, culmea, in ultima saptamana de viata a Cenaclului Flacara, in iunie 1985, iar prima statie, un cubulet, un timp dupa aceea. Fender Stratocaster am reusit sa imi iau abia in 1998, iar o varianta combo de Marshall - in 1999! Conditiile tehnice nu erau, deci, prea bune, in momentul de varf al trupei Totusi, fata de pustanii din Vest, care aveau acces la toate astea de cand puneau mana prima data pe chitara. Dar vezi ca, si asa, putea suna acceptabil?
2. Stratocasterul e inegalabil la sunetul curat, sau la sunetul foarte putin fortat, mai ales cand combini doza medie cu cea de langa calus. Pe drive, suna mai prost decat Gibsonul, si iata de ce au facut si varianta STratocaster Vai, cu doza dubla, in locul celei de inalte. Dintre chitarile de serie si la preturi suportabile, Ibanezul e reusita si nici Jacksonul nu e rea pentru rock.
3. Iubitori de rock or mai fi printre impresari si organizatori, dar e mai usor sa faci bani din trei burice si doi lautari care dau din gura si din fund. Cand o veni vremea noastra, daca vom mai fi motivati, vom iesi cu un patrimoniu interesant. Ca petrolul care sta milioane de ani ascuns si se face tot mai bun. Doar sa il caute cineva.

Anonim spunea...

Ce Fender aveti exact domnule Paunescu? Si care editie va place mai mult la sunet? Ce Marshall? Aveti si Gibson cumva? Chiar as fi curios sa stiu

Andrei Păunescu spunea...

Dan,
Cine iubeste acesta chitara senzationala, Fender Stratocaster, are de ales intre trei versiuni, pe care eu le consider cele mai bune:
1) pentru sound tip Blackmore, Hendrix, Knopfler, Rea, country: Fender Stratocaster seria '70, cu griful in trei suruburi.
2) pentru orice gen, mai mult spre pop-rock: Stratocaster seria aniversara 1996, cu mici imbunatatiri la calusul clasic prins in doua suruburi pe corp, si ceva imbunatatiri la doze.
3) pentru metal: Stratocastter seria cu Floyd Rose sau Steve Vai, cu menghina, care isi pierde insa din sunetul specific.
*
In ordine, din cate am testat si am culesc pareri, calitatea este urmatoarea, ca tara de productie: Made in USA > Mexic > Japonia > Korea > China. Pretul aproximativ urmeaza tot panta asta: 1000 > 600 > 500 > 300 > 200 euro sau dolari, depinde de unde cumperi.
*
Cei mai multi folosesc doar 3 arcuri la vibrator (din 5 posibile), dar, nefiind performant, multi nu apeleaza la acest punct slab al editiilor fara Floyd Rose.
*
Editia anilor '80 a fost cea mai slaba de Stratocastere.
Nu sunt pasionat de Fender Telecaster, mi se pare cam grosolan, dar in country suna bine de tot.
*
Din motive subiective (AC/DC) si de aspect, iubesc Gibsonul SG mai mult decat pe celebrul frate Les Paul, iar avangardismul din Explorer si Flying V nu imi place.
*
Cel mai adevarat Marshall este cel clasic, cu boxa de 4X12" si top min 100W. Daca se poate si o adoua boxa, cu atat mai bine. Eu cant pe un Marshall combo JCM 600 cu lampi (valvestate) si 2 difuzoare de 12, in functie de specificul spectacolului Strat 70 sau 96. Tot mai rar pe SG-ul cu care am cantat pana am dat de Fender in 1998-99. Totusi, pentru Metal, sound cu drive, Gibsonul este cel mai viguros.

Andrei Păunescu spunea...

Dan,
In poza de pe pagina principala, cant pe un FS 96, cu doza Hi inlocuita cu una dubla Dimarzio SD

hippiepittis spunea...

As vrea sa scrieti titlurile pieselor compuse si cantate de trupa Totusi in acesti 25 ani.

Andrei Păunescu spunea...

Hippiepittis,
Trupa Totusi a cantat urmatoarele piese in spectacole cu public:
A) Piese originale (muzica mea cu doua exceptii unde am colaborat cu colegii. Majoritatea versurilor: AP):
- Totusi, În graba, Robotii, Marile iubiri, Sapte mari si sapte tari, Noul val, Noua moda, Suntem egoisti, Colindul rock (perioada 1983-85, cu Minculescu la voce dupa Dana Gutu, prima vocalista)
- Dreptul la dragoste, Un om simplu (Omul lumii), Vai ce mic oras, Acelasi basm, De noi depinde
Intr–o buna zi, Omul concret, Salutari din unghiul mort, Ruga pentru poporul roman, Daca mai e un om, Buletin de vot, Intr–un oras indepartat, Aprobari (Societatea abrupta), Eu sunt eu, Scrisori din munti (cu Virgil Popa vocal)
- In aşteptarea zorilor de zi
Artist neinteles (Sa faci pe prostul), Nimeni nu e singur, Haide mama haide tata, Doamne ocroteste-i pe romani, Cosas in fan, Cetateanul turmentat (Romanta de mahala), Punctul pe i, Vremurile grele, Tramvaiul cu numarul tau, Depinde de noi, Neamul meu, Blestem, Ce simplu mi-ar fi daca nu te-as iubi, Liberi spre abator, Amor cubist, Cu tine fara tine, Sa fii si tu un Mos Craciun, Balul vietii inegale, Scrum, Romani pentru romani, Tara lui Impozit Voda, Suntem aroganti, Vrajitorul, Banca fara bani (cu mine la voce).

B) Coveruri internationale:
ACDC (Highway to hell, You shook me all night long, If you want blood), Free - Allright now, Drupi - Cosi picola, Johnny Cash - Cotton fields, Suzy Quatro - If you can give me love, Chuck Berry - Johnnie B. Goode, Rolling Stones - Honky tonk woman

Cam pe astea mi le-am amintit. Poate or mai fi si altele, dar nu multe.

Anonim spunea...

As mai avea o curiozitate si termin cu intrebarile astea oarecum insipide... Am ascultat majoritatea pieselor dvs pe care le-ati postat pe youtube, trilulilu, etc. Mi-a placut mult de tot tonul de chitara de la Artist neinteles. Foarte foarte bine suna. Mult mai bine ca la majoritatea pieselor. Cu ce chitara este facut? Strat sau SG?

Andrei Păunescu spunea...

Dan,
1.Daca ar fi insipide intrebarile tale, ti-as spune imediat. Nu sunt asa. In plus, credeam ca ti-ai dat seama ca imi face placere subiectul, din moment ce nu iti raspund telegrafic, ci kilometric. Sunetul e pentru mine mai pasionant decat cuvantul, de multe ori.
2. Chitara de la Artist neinteles este SG (cu doza Dimarzio SD)direct in Marshall JCM600, fara procesor, preluat nu prin line out, ci prin microfon. Soundul care iti place are 3 cauze: a) sunetul propriu-zis care e zdravan, b) chitara este prezenta in fata, pentru ca nu o acopera clapele sau alte instrumente armonice, ci e doar cu bass si tobe, 3) mai e o mica smecherie, care da spatialitate: sunt trase doua chitari cu exact aceeasi partitura si asta creeaza un efect de tub, de mic delay, pentru ca nu poti inregistra absolut sinconizat, identice, cele doua chitari.
3. Mai intreaba-ma, ca imi face placere.

Anonim spunea...

Banuiesc ca a fost trasa de 2 ori pe 2 canale separate (un canal pan L si unul R :). Da am inteles in principiu cum a fost obtinut tonul. Nu stiu, la alte piese trase tot de dvs nu suna asa bine chitara... si probabil ca ati folosit aceeasi reteta de ton de multe ori. De asta intrebam in mod expres de piesa asta... Si tobele chiar suna mai bine la piesa asta. Adica nici nu se compara cu tobele de la "Doamne ocroteste-i pe romani" unde premierul este absolut halucinogen :)

Andrei Păunescu spunea...

Dan,
Da, uneori suna bine, alteori nu, mai ales ca multe dintre piese sunt trase mai demult (pe banda, cu scule analog) si nu se mai poate reproduce configuratia de atunci: mixer, microfon, distanta de preluare fata de boxa, gradul de drive, reglajele de ton, corectiile, raporturile intre volume, procesorul de voci etc. Doamne ocroteste-i e trasa si mai demult, cu ce a existat la indemana, pe un studio improvizat, cu sunetul de tobe disponibil. Dar am de gand sa fac cateva sesiuni de inregistrari noi, pentru a da o forma cuvenita unor piese ce s-au supus presiunii (uneori frumoase) a factorului de moment.

Anonim spunea...

o lalala agdbsd gsdc

Anonim spunea...

Salut Andrei!Ti-am gasit blogul pe internet in cautarea unor stiri legate de Cenaclul Totusi Iubirea.Am gasit foarte multe saituri care trateaza acest subiect, iar unul dintre ele (nu mai stiu care), afiseaza lista tuturor artistilor care au trecut, intr-un fel sau altul, pentru o perioada mai scurta sau mai lunga pe acest frumos drum ce se numeste Cenaclul "Flacara" sau "Totusi Iubirea", condus de marele poet Adrian Paunescu.
Ceea ce m-a uimit mai mult a fost ca acolo am gasit niste nume de care pana in acel moment nu auzisem niciodata, desi am participat in mod activ la actul artistic ce s-a desfasurat in cadrul cenaclului, mai exact, am facut parte din cenaclu o perioada foarte lunga de timp...destul de lunga ca sa-ti amintesti de mine!Si mai exact: am facut parte din trupa Totusi.Si...si mai exact: am fost tobosar!Printre numele cunoscute, care figureaza pe saitul acela, ca fosti membrii celebri ai cenaclului, figureaza o multime de nume de care eu nu am auzit niciodata.Repet: am facut parte din trupa ta foarte multa vreme!Numele meu nu se regaseste nicaieri pe saitul acela...Stiu ca in general de istoria aceasta recenta a cenaclului te ocupi tu, fiind de profesie jurnalist...sau ma rog...realizator de emisiuni, redactor...in fine, ai facut Facultatea de Litere din cate stiu. Nu ca as avea vreun avantaj din aparitia pe respectivul sait (muzica pentru mine nemaifiind o profesie ci doar un simplu hobby pentru timpul liber) , sau ca sufar foarte tare ca nu stie mai nimeni ca am facut parte din Cenaclul Totusi Iubirea, cred ca as fi putut fi enumerat macar o data, acolo, undeva, intr-un colt, mic de tot, macar pentru faptul ca multe nopti le-am petrecut prin autocare, nedormit, cantam specacole interminabile unde trebuia sa acompaniez un anonim sau altul care stia mai mult sau mai putin sa cante, faptul ca am stat impreuna cu tine la masa, ti-am cantat piesele asa cum ai vrut tu, m-ai laudat si m-ai rugat de foarte multe ori sa vin sa cant in trupa ta, desi ma trezeam cu bani mai putini decat alti colegi de trupa - basisti spre exemplu care luau cu un sfert mai mult decat mine pe nu stiu ce criterii de performanta- (eu avand alte trupe in care cantam atunci, TOTUSI veneam la insistentele tale sa cant cu tine, crezand in prietenia noastra si in faptul ca mereu imi spuneai ca te simti foarte bine cu mine la tobe in concerte, la vremea aceea nefiind cel mai bun tobosar din tara, dar totusi unul bun si cautat de trupe ca Bere Gratis, El Negro, Parlament, etc...), macar pentru aceste considerente, cred ca in lista aceea de necunoscuti ma puteai adauga si pe mine...Stii...la un moment dat ai scris o carte, pe care mi-ai dat-o s-o citesc.Si am citit-o cu mare interes.Dupa experienta care m-a uimit (cea in care am privit numele tuturor necunoscutilor pe saitul acela, numele meu neregasindu-se nicaieri, desi repet pentru cititori, am cantat mai bine de un an si jumatate pus cap la cap impreuna), parca inteleg mai bine acea carte...Din...reamintiri!

hippiepittis spunea...

Pentru "anonim", tobosar la Totusi

M-ai facut curios cu site-le tau. Te rog sa nu mai fii atat de secretos si sa-i publici si link-ul sau macar numele complet.
Al dvs. putin luat, hippiepittis

Anonim spunea...

Uite si unul din linkuri , ca ie mai multe...(postat de "aap1969", cine o fi?:)))

http://www.neogen.ro/audios/by/aap1969/listen/gjjc0k5lfx3pa1xdnf37cgk53n8gwqod


Pa pa!

Anonim spunea...

Salutare! Va implor, da-ti-mi si mie acordurile pentru chitara rece a piesei "Haide mama, haide tata", vreau sa le fac o surpriza batranilor mei parinti. Multumesc din suflet!

Andrei Păunescu spunea...

Anonimule, pacat ca nu ti-ai ales un nume.
Iti trimit cantecul Haide mama, haide tata, cu variante de armonie, in functie de ce gama iti convine pt voce:
1. Din La minor
strofa: La m, Fa, Sol, La m (x 4)
refren: La m, Re m, Sol, Do, Fa, Re m, Mi, La m (x 2)
2. Din Mi minor
strofa: Mi m, Do, Re, Mi m (x 4)
refren: Mi m, La m, Re, Sol, Do, La m, Si, Mi m (x 2)

Tino spunea...

Multumesc frumos pentru promptitudinea raspunsului. Nefiresti pentru mine anonimele. Ma numesc Tino si sunt un mare fan al vostru dar si al domnului AP.
Am sa trimit si eu cateva "ganduri ritmate" doar "sa fie la dosar".
SIHASTRA

CADE LACRIMA SIHASTRA
PE A MORTII PANTA LINA
SPANZURAND ORBIT-ALBASTRA
INTRE BEZNA SI LUMINA

OCHII-MI ARD DE-ATATA VRERE
DE VISARE SI SPERANTA
DE UNDE SA IAU PUTERE
SA-TI APAS A USII CLANTA?

PREA-NTUNERIC SI PREA FRIG
E-N PRIVIREA TA CELESTA
SPRE AL VIETII SUFLU STRIG:
DOARA MOARTEA TE ATESTA!

SINGUR INTR-UN COLT DE CER
VREAU CA MOARTEA-N ASTA LUME
SA-MI DEA DREPTUL IAR SA SPER
LA TENEBRE SI POSTUME

UNDE-TI POPOSESTE GANDUL?
SUFLETUL LA CINE-TI ZBOARA?
UNDE-S CERUL SI PAMANTUL?
UNDE-MI ESTI TU BUNAOARA?


Sper sa-ti fi placut.
Tino