16 iunie 2008

Va trimit, pana ma-ntorc, / Poze noi de la New York



























































































































































































Pozele sunt in sine explicatia a ceea ce fac, ce parcurg si ce simt aici, la New York, la jumatatea lui iunie 2008. Adica sunt semnul ca am trecut pe langa noii Gemeni din Piata Columbus, ca am respirat mai curat in Central Park incercand sa culeg acea particula de aer pe care a simtit-o la final Lennon, sunt dovada ca m-am simtit atras de o statuie grotesca si semnificativa cu un nud feminin, ca m-am dus incolo si incoace pe langa si pe Empire State Building si Madison Square Garden. Imaginile mai sunt semnul marturisit ca am umblat mult cu metroul, si langa un jamaican, si langa prietenul meu George Chirca, si ca m-am simtit uneori "Un om pe niste scari", cu gandul la mine, la cei pe care ii iubesc si la pamant. Si la dragoste. Si la intoarcere.



12 comentarii:

Anonim spunea...

DOMNULE ANDREI,

AM FOST EMIGRANTA IN AMERICA,
(LAS VEGAS),DAR MI-A TRECUT.

ACOLO FIIND, VEDEAM DOAR INCULTURA SI INDIFERENTA.
M-AM INTORS IN ROMANIA SA-MI CRESC FATA DE SASE ANI AICI, SA O AUD VORBIND ROMANESTE.
LA PLOIESTI, PE 26 MAI 2008, (AM LASAT UN COMENTARIU PE 14 IUNIE LA "CENACLU FLACARA LA PLOIESTI, BRASOV, SCORNICESTI"),
AM SIMTIT INTOARCEREA ACASA, CA PE O RASPLATA, PENTRU SUFLETUL MEU CHINUIT IN EMIGRARE.

DACA VRETI SA VIZITATI LAS VEGAS-UL, MAMA MEA(LOCUIESTE ACOLO DE 20 DE ANI) VA POATE FI GAZDA SI GHID. DACA VRETI, IMI PUTETI RASPUNDE SI PE ADRESA:
tonizobrina@yahoo.com
SAU PUTETI INTRA LA ADRESA:
www.yzarcfilm.ro

PE CURAND, ZORINA ENESCU,
CETATEAN AMERICAN
EMIGRAT IN ROMANIA.

Anonim spunea...

SI,TOTUSI... (CHIAR DACA NU ESTS BLOG-UL MEU),A EXISTAT CEVA CE MA AJUTAT SA REZIST IN DESERT;
CREDINTA IN DUMNEZEU SI KNPR
(NEVADA PUBLIC RADIO), UN FEL DE RADIO ROMANIA CULTURAL.

PE CURAND,( DAR NICI CHIAR ASA, DOUA COMENTARII LA RAND). ZORINA.

Anonim spunea...

ERATA LA AL DOILEA COMENTARIU:
IN LOC DE "MA AJUTAT" A SE CITI
M-A AJUTAT.

Gabetu spunea...

Hmmz..
New York-ul nu a reusit sa te faca sa zambesti, in nicio poza...Hai zambeste-ne, te rog!

Anonim spunea...

hei, as vrea si eu sa fiu acolo, in america... doar ce m-am intors acum cateva luni, dar mi-e tare draga si dor de ea

Anonim spunea...

Va doresc o calatorie minunata si un drum cat se poate de usor! Pe adresa de mail va asteapta doua articole de la mine. Vor urma in scurt timp si altele (daca doriti, bineinteles).
Va multumesc mult de tot!

ina bixade spunea...

I love New York!!!
I love America the beautiful:)

Andrei Păunescu spunea...

Tonizobrina,
Mi-ai scris una dintre cele mai frumoase expresii din continutul acestui blog: ceatean american emigrat in Romania. Este ceea ce ar fi bine sa se intample cu cei plecati care pot ridica putin tara dinauntru, revenind. Multumesc. Inclusiv pentru invitatia la Las Vegas. Acum, deja sunt cu un picior in avionul spre Romania si, fara sa o luati ca pe o jignire, nici perspectiva unui loz castigator la vreun cazino nu m-ar putea face sa mai intarzii in America, desi as mai putea sta vreo cinci luni si nici prea multe treburi nu ma cer acasa, in afara de starea de asaca in sine. Dar mai vorbim si data urmatoare cu mare drag, daca le organizam pe toate.

Andrei Păunescu spunea...

Gabetu,
Am cam intaziat cu acest raspuns, dar intre timp am rezolvat si problema: am ras, am trimis deja poze mai luminoase si, cel mai important, am ajuns acasa, in Bucuresti.

Andrei Păunescu spunea...

Doina,
Si mie deja mi-e dor, mai ales de New York. Am ajuns acasa in Romania, spre care m-a tras ata ca intotdeauna, desi mai puteam ramane mult si foarte bine in America, dar as fugi inapoi in cate un weekend, daca nu ar fi, totusi, un ocean de trecut. Se pare ca noi facem cu schimbul, ca nu ne-am intalnit niciodata acolo. Apropo, ce mai fac mainile Abramburicai?

Andrei Păunescu spunea...

Alexandra,
Multumesc, multumesc, multumesc. Acum, ca am revenit acasa, am asa o vraiste in mailuri, ca nu mai gasesc nimic. Imi pare rau. Poate retrimit.

Andrei Păunescu spunea...

Ina Bixade,
Ca bine zici! Pe mine ma incanta exact ce spun unii ca ii dispera: vuietul american, forta, viteza vietii, imprevizibilul, sansa de a face, de a avea si de a fi orice.