22 noiembrie 2010

Revista Flacăra lui A.P. va reapărea zilele viitoare

După o cuvenită pauză de două săptămâni, revista Flacăra lui Adrian Păunescu va reapărea la acest sfârşit de noiembrie cu un număr dedicat fondatorului său, urmând ca, mai departe, să apară regulat, ca o publicaţie vie, nu ca una comemorativă, pentru că revista aceasta nu va avea în ea numai lumină de candelă, ci şi de Flacără adevărată.

48 de comentarii:

elena marin-alexe spunea...

Cred ca asta ar fi dorit si maestrul, Poetul A.P.
Ganduri bune de la Vrancea!

mihaidcuza spunea...

Way to go!

Anonim spunea...

Dupa ora pe care o arata cele doua mesaje inseamna ca nu ai somn, ca inca esti mistuit de durere (vei mai fi mult timp), ca vrei sa faci multe...ai, te rog, grija de tine!
Noi suntem aici, eu sunt aici, indiferent cum vor veni mesajele de la tine, mai des sau mai rar; opreste-te din cand in cand si mai rasufla...respira...odihneste-te, asa vom avea vesti de la tine...
Sa ai o saptamana usoara si frumoasa!
G.

Martzian spunea...

Draga Andrei, condoleante si felicitari pentru faptul ca ti-ai insusit spiritul lui de luptator. Mergi mai departe! Eu iti scriu cu jumatate de mana si cu mai putin din inima, pentru ca inca refuz sa cred ca Adrian Paunescu a murit... Imi aduc aminte ca azi de seara in care, pentru prima oara, am avut onoarea ca el sa-mi intinda mana, asa cum spuneai, una mare si care iti dadea incredere si siguranta. Eram in studioul de la Tele7, unde venisem pentru a-i insoti pe ai mei (Claudia si Leon Bana), invitati de maestru la emisiune. La sfarsit cineva m-a prezentat si el, depasindu-mi asteptarile, mi-a acordat o asemenea atentie ca si cand am fi fost singurii si ultimii oameni de pe pamant, ca si cand timpul lui pretios s-ar fi oprit in loc pentru mine. Mi-a strans mana si mi-a zambit, m-a incurajat, demonstrand valoarea pe care o acorda celor mici si simpli, celor sinceri si celor... oameni, asemenea lui.
Va iubim si ne rugam pentru voi!

lianada spunea...

"Că din toate ce sunt, cel mai greu e să fii
Nu copil de părinţi, ci părinte de fii."

Dar cat de placut poate fi pentru un parinte sa vada ca langa el a crescut atat un Om atat de frumos...
Conform intelepciunii populare, la umbra marilor copaci nu creste nimic... Si totusi... ce naste din pisica...
Felicitari Andrei Paunescu pentru ce esti tu, pentru cum scrii, pentru ca mergi mai departe!

Anonim spunea...

Sa nu stingi niciodata flacara aprinsa de cel care ne-a fost alaturi in saracie si durere. Noi, cei multi, o vom pastra in inima si gand. Dumnezeu sa-l odihneasca in pace!

Teodor Munteanu spunea...

Inca nu pot sa cred ca Maestrul nu mai este printre noi .Ieri Romania a fost lovita de inca o drama .Am scris poezia de mai jos .Versurile le-am scris foarte usor .Parca mi le dicta Maestrul .El va trai de acum prin noi cei care ne-am incalzit la Flacara Domniei sale si vom veghea sa nu se stinga .Spiritul Meastrului traieste in noi !

O noua drama , o noua poezie

O altă artistă s-a sinucis din depresie.

Soprana Roxana Briban şi-a tăiat venele

Jurnalul care te-nfioară

de Teodor Munteanu

Motto : " Când noi uităm de artă/Şi de frumosul cânt /Artiştii de valoare/Devin încet pamant "

O alta dramă-acuma loveşte România
Suntem în era morţii şi-a celor dispăruţi .
Deschizi televizorul cu inima-nchircită .
Din el revarsă moartea şi nu ai cum să lupţi .

Amară existenţă ,trăim momente grele ,
Le înghitim pe toate , te-ntrebi cum poţi să duci .
Ce joc dansăm acuma şi cine-i dirijorul ?
Ce forţă ne doreste să-i fim umile slugi ?

Abia am dus poetul la groapa veşniciei
Iar glasul sau titanic în noi mai răsuna
O alta ştire tristă doreşte să confirme
Că suntem pe o nava cu-o gaură in ea .

Ne mor artiştii tineri , poeţii închid ochii .
Noi suntem spectatorii acestui joc fatal .
Te-ntrebi ce este viaţa şi care este scopul
Să ştim atatea lucruri cu drame la final .

Suntem portavionul ce duce-o încărcătură
De ştiri ca-n filme horror şi-am vrea sa decolăm
Să le lăsăm pe lună , pe marte sau în stele
Căci vrem să-i spunem vieţii : " Dorim să continuăm ! .

Am vrea să ne dai , viaţă , un semn de preţuire
A noastra conştiintă nu te-a stiut aşa .
Hai strânge valul morţii măcar pentru o clipă
Să ne venim în fire să te putem urma ! " .

Poezia poate fi cantata pe aceeasi melodie ca si " Poetul azi se duce " .
Nota : Motto-ul sunt niste versuri din Adio ,Madalina

Teodor Munteanu spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
simona spunea...

Foarte emotionant...
Am cumparat revistele "Flacara lui Paunescu" pana in martie anul acesta.
Apoi nu le-am mai gasit...
Sunt din Galati si voi pastra mereu
in memorie cel mai frumos spectacol
de 13 ore la care am participat vreodata, cel cu gala 1000, Cenaclul
Flacara...
Am recitat in serbarile vremii
"Manifest pentru sanatatea pamantului
si credeam ca marele POET e vesnic...
Cum sa fac sa ma abonez si eu la
"Flacara lui ADRIAN PAUNESCU"?
Mi-as dori enorm sa citesc din nou
articolele Anei Maria si ale celor
ce scriu in revista cu atat de multa pasiune...
Te felicit Andrei pentru aceasta
frumoasa initiativa !

Oana spunea...

Nu uita ca sunt cu sufletul alaturi de tine in tot ceea ce faci. Va iubesc pe toti si mai ales pe tine.
Oana

Doina spunea...

Multa sanatate si putere de munca pentru a mentine vie FLACARA luminatoare a culturii!
Va multumim!

Anonim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Florentina spunea...

Andrei,as vrea sa imbrac in cuvinte o incurajare,dar imi este tulburator de greu sa scriu ceva care ar putea linisti sau mangaia blandul tau suflet,insa stiu ca seva vindeca din propria seva,din amintirile ramase, icoane ale timpului trecut,si va merge mai departe,cum o face acum anuntand reaparitia revistei Flacara.Sunt langa tine,cu gandul,cu sufletul si cu iubire.

Oana spunea...

Mi-a placut foarte mult emisiunea ta din aceasta seara. Sunt cu sufletul alaturi de tine.
Oana

Anonim spunea...

http://www.youtube.com/watch?v=EqiojZAlNt8

Anonim spunea...

Trec zilele si inca nu pot sa cred. Ascult cantecele Cenaclului, recitesc poeziile sale, privesc niste fotografii facute in '88 intr-o sala de lectura a unui camin studentesc cu nume predestinat parca, cand cantam si recitam impreuna cu Poetul, care ne vorbea despre libertate... Multe amintiri din tineretea mea sunt legate de domnia sa, l-am simtit ca pe parintele meu spiritual si, cum sa spun, eu nu cred ca a murit... Traieste prin noi, cei ce l-am iubit si pe care ne-a crescut aratandu-ne care sunt adevaratele valori. Si va trai prin tot ceea ce a facut pentru cultura romana. Si sunt sigura ca ne va veghea pe toti de acolo, dintre stele si, cand vom fi singuri si tristi, ne va trimite cate un inger sa ne aline suferinta si sa ne indrume pasii...
Emma P.

Parintele Catalin-Sibiu spunea...

Minunat Andrei!
Astept cu drag si interes
Dumnezeu sa fie cu voi!

DĂSCĂLIȚA CREATIVE TRAINING spunea...

Vom pastra vejnic FLACARA in suflete!

Anonim spunea...

Apare, apare, dar cand? Ce firma o va difuza - ca sa nu intreb la ce chiosc o vom gasi?

mama_leone spunea...

Draga Andrei,
Am reusit azi dimineara sa-mi cumpar 2 exemplare din ' Flacara lui Adrian Paunescu ' dar destul de greu...din 7 chioscuri am gasit doar la unul ; si acolo vanzatoarea mi le-a dat cam greu ( nu erau expuse , le avea pe un raft in interior ) .Cand am mai cerut un exemplar a zis ca nu mai are , desi eu le vedeam in spate pe raft...In fine , asta e , poate reusiti sa imbunatatiti si distributia...Inca nu am citit nimic din revista , mai am treaba prin casa , dar spre seara ma apuc...

Anonim spunea...

Buna seara,Andrei!Am aflat cu bucurie ca ati scos noul numar al revistei,intrebarea mea este cand apare si varianta on-line,singura posibilitate de-a o citi pentru cei care suntem in afara tarii...

Anonim spunea...

Draga Andrei,

Desi nu cred ca e nevoie sa-ti spun eu, simt nevoia de a asterne aceste randuri...Azi am fost la un concert de COLINDE si am ascultat un STEFAN HRUSCA care l-a iubit mult pe poet...Si care si azi, mai trist ca niciodata, a spus ca-i datoreaza cariera si viata pe care o are acum, LUI, POETULUI. Si pe site-ul lui am gasit in zilele cele mai triste care ne-au coplesit pe toti, o FLACARA arzand pentru EL. Sanatate si numai bine, familiei Paunescu. Maria

Anonim spunea...

Da, era bine daca maestrul Hrusca ar fi spus lucrurile astea imediat dupa '90, cand Adrian Paunescu era atacat din toate directiile si avea nevoie de asemenea cuvinte.

Anonim spunea...

Nu raspund, doar pentru a contraraspunde...Stefan Hrusca, de cand il stiu eu, a vorbit numai de bine despre cel care i-a dat VIATA asta....Si, Slava Domnului, il tot ascult din 1981 incoace. In toate concertele lui, chiar si numai cele de colinde (vorbesc de cele la care am participat si eu) a cantat intotdeauna "Ruga pentru parinti", nu inainte de a spune ceva de bine despre POET.Si eu cred ca si POETUL l-a iubit pe el. Si i-a iubit si colindele. Va plac versurile din ultima lui poezie, " Alarma mi se pare un colind, Cu care se trateaza cicatricea" ? Va multumesc ! Maria

Anonim spunea...

asteptam revista cu drag...ai grija de tine!

Ioana spunea...

Multumim pentru "Flacara", Andrei ! E o editie profesionist elaborata si facuta cu suflet, iar asta se simte si impresioneaza...

Daniela spunea...

Buna seara,Andrei.
Iti scriu de la Brasov, unde, din pacate,nu reusesc sa gasesc revista Flacara lui A.P. Si nu inteleg de ce. Spune-mi, te rog, mie si celor care o cauta in acest oras, unde poate fi gasita, adica prin ce retea de magazine de distributie a presei se difuzeaza.
Un gand frumos de la poalele Tampei.
Daniela Constantin

gabrielamihaescu spunea...

Felicitari pentru revista! Mult noroc!

Poezia nemuririi
pentru ADRIAN PĂUNESCU
de la Adrian Popescu, elev in clasa a X-a

Priveşte-ne ...Tu, spectru al durerii veşnice,
Ne-ai părăsit şi-n nemurire te-ai ascuns,
Lăsându-ne etern apus.

În ochii noştri aproape stinşi,
În ochi de suferinţă ninşi,
În ochii noştri aproape şterşi,
Ai pus o lacrimă şi s-au făcut imenşi.

Trezeşte-ne ... Precum o supernovă nopţile
Vei lumina şi vei aduce murmurând
Tăcerea ultimului gând.

În sufletul ce-aproape a secat,
În sufletul stigmatizat,
În sufletul ce s-a înnegurat,
Tu ai sădit cuvinte ce l-au reînviat.

Rosteşte-ne...o poezie a nemuririi,
Poem de dragoste de ţară şi de neam,
Poemul de părinte universal.

Diana spunea...

Buna Andrei,
Ma intreb daca ai vreo legatura cu spectacolele intitulate "Din nou împreuna", sustinute de nume sonore ale folk-ului romanesc, fosti membri ai Cenaclului?
Unul din aceste spectacole va avea loc la Alba Iulia, de 1 Decembrie si, firesc, am facut legatura cu fostul Cenaclu, cu atat mai mult cu cat manifestarea este descrisa ca "Spectacol de muzica si poezie".
Nu cred ca este un lucru rau ca se desfasoara astfel de manifestari, dar este deranjant faptul ca pana acum (nici nu-mi mai amintesc de cand) ele nu au mai avut loc de 1 Decembrie la Alba Iulia, cu toate ca mai stiu si ca Domnul Adrian Paunescu si-ar fi dorit mult sa le sustina.
Insa culorile politice diferite nu au permis acest lucru...
Mare pacat...
Acum ca Poetul nu mai este, totul este posibil, curg lacrimi si cuvinte frumoase din toate partile... Foarte urat si foarte trist ca nu a fost apreciat la adevarata valoare in timpul vietii...
Il rugam, de acolo de unde este, sa-i ierte si sa ne ierte.

Diana, Alba Iulia

Anonim spunea...

E noaptea de Sant Andrei, dea Domnul casei tale aflate sub semnul Sfantului Andrei, Lumina si puterea de a merge mai departe, mai aproape ... Nu stiu cand am sa mai deschid calculatorul, nu mai am putere...ma doare sufletul... am intrat doar sa/ti spun tie si alor tai cateva vorbe de bine... nu sunt in stare...
Cu drag si ma iarta...
GMS

ana roman spunea...

Buna seara,Andrei!...se spune ca in noaptea aceasta,noapte sfanta,se deschid cerurile..de unde sunt cerul este spuzit de stele dupa o zi de ploaie si ninsoare...privesc in sus si ...ma rugam Lui ...te sarut pe suflet Andrei si-ti doresc o onomastica plina de pace si lumina!

apiuliana spunea...

La multi ani , Andrei!Fie ca tot ceea ce iti propui sa poti realiza,o lume intreaga este alaturi de tine si te iubeste!

Maria spunea...

LA MULTI ANI, ANDREI ! Sa-ti dea Dumnezeu puterea sa mergi mai departe, sa realizezi ceea ce ti-ai propus si mai ales ceea ce ai promis. Sanatate tie si familiei tale.

Daniela spunea...

LA MULTI ANI de Sf. Andrei!
Sanatate, pace, dragoste si puterea de a duce mai departe ceea ce cu atata daruire a infaptuit tatal tau, poetul meu de suflet, Adrian Paunescu.
Cu drag,
Daniela Constantin (Brasov)

Narcisa spunea...

La multi ani, Andrei!
Felicitari pentru iubita ta, e chirurg! foarte tare!

Anonim spunea...

ANDREI,LA MULTI ANI! si din partea noastra (Fam G - Timisoara)

Te felicit,Alex pt realizare!
Sa stii ca ti-ai ales o specialitate foarte grea,traumatismele si malformatiile fetei sunt foarte grele!

Sanatate si noroc si nu uitati sa ne sunati sa ne vedem cand treceti prin Timi!

Anonim spunea...

La multi ani de Sf Andrei!

Anonim spunea...

Maria,
Las-o balta cu Hrusca. Singurul folkist care i-a ramas loial lui Paunescu si dupa 1989 este Socaciu, desi el insusi parasise la un moment dat Cenaclul, in anii '80. Hrusca evita sa spuna ca fara Paunescu era doar un invatator. De-abia in ultimii ani s-a apropiat de poet. E adevarat, Hrusca n-a fost niciodata lichea, vezi cazul Bertzi - care a vorbit atat de cald despre Paunescu dupa ce acesta murise, dar cat i-a fost contemporan a dat cu cutitu-n piatra. Chiar Paunescu spunea prin 2003-2004 ca Hrusca se ferea sa aminteasca anii din Cenaclu. Cel putin a revenit la sentimente mai bune, nu ca Bertzi. Oricum, pe Paunescu talentul lor il interesa, nu caracterul.

gmihaescu spunea...

La multi ani! O seara frumoasa alaturi de cei dragi! Multa sanatate si impliniri!

ioan n spunea...

De ziua numelui va doersc multa sanatate si putere de munca! Cu deosebita consideratie, Ioan Neacsu, Craiova.

Daniela spunea...

Pentru Anonimul de mai sus
Am vrut initial sa incep prin a -ti spune "Stimate Anonim", dar adjectivul care vorbeste despre stima fata de cineva nu isi are locul langa un Anonim, asa ca incep direct.
In primul rand a fi "doar un invatator" sau un dascal in general, nu e lucru putin si i-as invita pe cei "din afara" care nu cunosc aceasta meserie nobila sa nu vorbeasca. Cu alte cuvinte, si daca ar fi ramas "doar un invatator",personalitatea lui Stefan Hrusca tot s-ar fi facut remarcata, fiindca nu e deloc simplu sa fii un BUN INVATATOR.
In al doilea rand, Hrusca nu a sustinut niciodata ca s-ar fi ridicat singur si ar fi ajuns acolo unde este astazi fara a fi fost sprijinit de poetul A.P. si de Cenaclul Flacara. A fi recunoscator unui OM vine din profunzimea sufletului si din nobletea caracterului si nu este nevoie sa "scrii asta pe toate gardurile" ,ca sa stie lumea cat de indatorat esti fata de cineva. Poti fi recunoscator cuiva prin ceea ce faci tu insuti mai departe, prin faptul ca nu te dezici de ceea ce la un moment dat acel CINEVA te-a invatat sa fii.Si acest lucru l-a facut Stefan Hrusca mereu. Aceasta e o forma de recunostinta mult mai sincera si mai onorabila decat a multora care bat toba in stanga si in dreapta strigandu-si indatorarea si servilismul, in numele recunostintei. Punct.

ana roman spunea...

La multi ani,frati romani!

Anonim spunea...

Stimata Daniela,
Spre deosebire de tine, imi permit sa-ti spun "stimata", chiar daca esti tot o anonima.
Iata un fragment dintr-o conversatie Adrian Paunescu - Grigore Lese (18 aprilie 2004, Targu-Mures):

Paunescu: "Hrusca a venit cu noi si a ajuns treptat cantaret national. Si international. El recunoaste. NU INSISTA. DACA SE POATE SA NU SE STIE, E BINE... CA ORICUM, MA AFIRMAM, ZICE EL. MA ROG, SCRIA EL IN 200 DE ANI RUGA PENTRU PARINTI. IN FINE!"

Te bagi aiurea in discutie... Ce folkist ar fi ajuns invatatorul Hrusca fara Paunescu? L-a luat din Maramures si l-a facut artist.

mitu andreea spunea...

La multi ani domnule profesor. Va doresc multa sanatate, putere de munca si multe impliniri.

Daniela spunea...

Tot catre Anonimul de mai sus:
1. Va aflati cumva in posesia stenogramelor tuturor discutiilor purtate de poetul A.P.? Cand le veti da publicitatii?
2. Cel (cea) care n-a inteles nimic din ceea ce am scris mai sus esti dumneata,d-le (sau d-na?) Anonim. Si nu am scris doar ca sa ma "bag" (ce limbaj ales aveti...) aiurea in discutie. La o lectura mai putin superficiala si cu un dram in plus de gandire, oricine ar pricepe ca NU am negat (si nici nu am sa o fac vreodata) imensele merite ale poetului Adrian Paunescu in ceea ce priveste CULTURA ROMANA, sub toate aspectele ei. Contributia sa la lansarea atator nume ajunse astazi celebre (si nu numai in muzica)este incontestabila, dar acesta este un aspect bilateral, ceea ce vrea sa insemne ca el se realizeaza cu aportul ambelor parti, chiar daca nu mereu intr-o proportie egala. Iar RECUNOSTINTA NU SE REZUMA LA AFIRMATII, E MULT MAI IMPORTANT SA IL REPREZINTI CU ONOARE PE CEL CARUIA II DATOREZI CEVA, chiar si nementionandu-i mereu numele.
Dar nu are rost sa mai insist. Nu e cazul sa facem din blogul lui Andrei Paunescu un fel de for al polemicilor, mai ales al unor polemici "surde". Iar pentru cel care a fost si va continua sa fie, in inimile noastre,Poetul A.P., toata dragostea si admiratia mea.

Raluca spunea...

Adrian Paunescu a fost si va ramane prietenul Vaii Jiului si al minerilor.N-o sa uitam niciodata minunea numita ''Cenaclul Flacara'' tinuta pe stadionul din Lupeni.
Cu mult drag,Raluca.

Narcisa spunea...

Fam G, A. e pe Chr. Vasculara.

Anonim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.