20 februarie 2013

Vino acasă



http://www.youtube.com/watch?v=aj19011ZpDs
Vino acasă, Andrei Păunescu, 17 februarie 2013, vă ofer prezentarea de lucru a piesei noi, în premieră, la Club MoJo, din Bucureşti.

Ce simplu îmi părea că este
Când ai fugit dintr-o poveste
Pe care am făcut-o-n doi,
Spunând că nu vom da-napoi,
Amicii-mi zic:„S-o laşi să plece,
Va regreta, de or să-i sece
Şi trup, şi suflet prea curând”,
I-ascult, dar mă trezesc strigând:
Vino, vino acasă!

Spun toţi: „Ea n-o să te-nţeleagă,
Dar şi aşa îţi este dragă,
Tu, părăsit, eşti şi mai tare,
Ai minte, gură, mâini, picioare,
E plină lumea de femei,
Dar tu vezi doar prin ochii ei
Speranţa care astăzi moare,
Ea este farsa cea mai mare”,
Dar vino, vino acasă!

Orice-ar bârfi toţi cei din jur,
Pe toţi îmi vine să-i înjur,
Chiar dacă au sau nu dreptate
Şi m-oi fi înşelat – se poate,
De când iubirea mi s-a dus,
Nu mai am zori, ci doar apus
Şi-n suflet mi-e atât de frig,
Încât cu disperare-ţi strig:
Vino, vino acasă!

Erai atâta de frumoasă
Când îţi cântam cu voce joasă
Că vreau să mă inviţi la masă,
Apoi, în patul de acasă,
Copii să facem fără număr,
Trăind doar umăr lângă umăr,
Cetatea să ne-o construim
Şi să simţim doar gândul prim,
Vino, vino acasă.

Chiar de-ai fugit în lumea mare,
Nu vreau să-ţi ceri umil iertare,
Doar că, venind târziu ‘napoi,
Pustiu va fi în amândoi,
Eu te voi fi uitat demult,
Vei plânge, iar eu o s-ascult
Doar cântecul ce ţi l-am scris,
Când te chemam în orice vis:
Vino, vino acasă!

Nimic nu te-a putut reţine,
Nimic n-ai înţeles din mine,
Că nu mă meriţi n-o să zic,
Nimicul merită nimic,
Tu n-ai fost una dintr-o turmă,
Ci doar iubirea de pe urmă,
Chiar de-ai făcut o nedreptate,
Te chem, că altfel nu se poate:
Vino, vino acasă!

Andrei Păunescu, ianuarie 2013

4 comentarii:

elena marin-alexe spunea...

Îmi plac versurile şi cred că mesajul va prinde la public.
Toate gândurile bune şi sănătate să-ţi dea Dumnezeu, dragă, Andrei!
Respect.

Maria spunea...

Interesanta si aceasta poezie, ca si " Las-o sa plece"! Cred ca esti foarte trist...Toate urarile de bine, oricum !

Dana Popescu spunea...

Sunteti copilul unei mari poete si va scriu dupa ce am citit, gatuita de emotie, Voronet pe agonia.ro.
Eu am absolvit Jurnalism la Spiru si cand v-am vazut prima oara, m-a frapat tristetea pe care o exprima chipul dumneavoastra. Cand anul acesta am citit "Crestetul ghetarului"confirmarea pe care am primit-o de la mama dumneavoastra m-a emotionat. Citez din memorie "...trist si foarte drag inimii mele".
Sa fiti sanatos si sa va purtati tristetea cu seninatate!

Anonim spunea...

domnule paunescu, eu sunt acum pe langa subiect, dar va intreb...de ce nu dati interviul lui nicu la Romania tv. in fiecare sambata seara lavinia betea vb espre fam Ceausescu.mai sunt multe de aratat si de vazut!!