8 octombrie 2010

Emisiunile trece, perlele rămâne (16)

Din puţul fără fund, cu telecomandă

• „Sunteţi binevenit, domnule Leonte Năstase, în mijlocul lui Florian Lungu. (Mihai Mike Godoroja, „Unora le place...”, TVR2, 15 mai 2010)

După ce s-a văzut pe ecran, mijlocul lui Mike and the fat spirit părea mai generos. Dar fiecare e bine primit în ce mijloc i se oferă.

• „Probabil că ne e foarte greu cu toţii.(Iulia Vântur, „Dansez pentru tine”, ProTV, 7 mai 2010)

Nu ştim ce e probabil la „Dansez pentru tine”, dar ştim sigur ce nu e bine: „vorbesc pentru tine”.

• „Majoritatea au venit aici să aprindă flori... Cei ce au venit la Ambasada Poloniei au aprins flori.” (Realitatea TV, 12 aprilie 2010)

Greşeala recunoscută e pe jumătate iertată, dar greşeala repetată creează pericolul ca oamenii să dea într-adevăr foc la flori, nu la lumânări, cum se obişnuieşte.

• „L-am criticat adesea cu cuvinte aspre pe consilierul domnului Băsescu, Sebastian Lăzăroiu, dar n-am cum să nu recunoasc că astăzi este una dintre cele mai limpede minţi.” (Iosif Boda, TVR1, 16 mai 2010)

Lăsând la o parte faptul că am fi preferat ca dl Boda să critice cu cuvinte laudative, blânde, tandre, să subliniem că minţile consilierilor sunt la fel de limpede ca frazele analiştilor.

• „Guvernele succesive dela conducerea Greciei au minţit ca la uşa cortului. (Iosif Boda, TVR1, 16 mai 2010)

Dacă grecii s-au apucat de minţit ca la uşa cortului, înseamnă că ţiganii trebuie să se apuce de înjurat ca la uşa Parthenon-ului, iar românii să continue să aştepte, trimişi de tandemul Băs-Boc, bani, ca la uşa FMI.

• „AC/DC, această trupă senzaţională pe care avem ocazia s-o vedem la Bucureşti în 16 iunie! (Mihai Cioceanu, Radio City FM, 14 mai 2010)

Dacă domnul Cioceanu vrea să îi aştepte pe australieni la Bucureşti pe 16 iunie, n-are decât. Noi am fost în 16 mai 2010 în Piaţa Constituţiei şi, din câte am văzut, alături de alţi 60.000 de oameni, concertul AC/DC a avut loc şi s-a terminat cu bine.

• „Eu nu fac parte din lumea mondenă.” (Andreea Tivadar, Antena 1, 14 mai 2010)

Dar din ce lume faci parte, fată dragă? Din lumea mondială?

Mădălin Ionescu: „Nevastă-mea n-a ţipat, doar a gemut puţin...”

Maria Ciobanu: „Iar acum micuţa suge, suge...(„Acces direct”, Antena 1, 14 mai 2010)

Deschizând televizorul mai târziu, nu am ştiut ce să cred, nu am ştiut la ce se referă cei doi. Mărturisiri de dormitor? Am răsuflat uşurat când am înţeles: era vorba de naştere, nu de faze anterioare ale procesului (pro)creaţiei.

• „Băiatul termină primul, ia premiul întâi, e şef de promoţie, locul întâi!” (Costin Mărculescu, Kanal D, 15 mai 2010)

O adevărată capacitate acest băiat: din ce spune Costin Mărculescu, rezultă că are patru calităţi. Dar, din ce se cerne, la o analiză sumară, calităţile se pare că sunt una şi aceeaşi.

• „Revedem şi reluarea depăşirii lui Trulli de către Alonso.” (Formula 1, TVR1, 16 mai 2010)

Numai truli să fii dacă revezi reluarea, nu depăşirea propriu-zisă.

• „Nu e deloc sportiv comportamentul lui Glock, care nu s-a lăsat depăşit de Alonso. Era numai o problemă de timp, n-avea nicio şansă...” (Dan Alexandrescu, Formula 1, TVR1, 16 mai 2010)

Noi ştiam că nu e sportiv să te dai la o parte şi că e absolut sportiv să îţi joci şansele până la capăt, chiar dacă vezi că vei fi învins. Se pare că dl. Alexandrescu dă pilde despre o nouă filosofie a sportului.

• „Michael Schumacher e în revenire de formă. Mai are ceva rugină, dar a dat jos pe cea mai mare parte. (Formula 1, TVR1, 16 mai 2010)

Chiar atât să se fi dedicat maşinii şi motoarelor campionul german, încât să înceapă să ruginească? Nu ni s-a spus de unde a început să dea jos rugina, de pe degete, de pe fund?

• „Nu este niciun secret. Este real. Este live. Dar să nu încerce nimeni acasă. Numai iubitul meu ştie... câtă durere am simţit, cum aveam carne vie (...) Mă pot contacta oricine dela orice eveniment, merg la zilele oraşelor, satelor, la nunţi, merg şi la înmormântări, că se scoală mortul din mormânt... glumesc!” (Fachira Shakira, OTV, 16 mai 2010)

Bune glume, tari mărturisiri, uluitoare puteri, grozavă gramatică, fachiro! Dar credem că era cazul să precizezi mai clar că povestea cu iubitul matale nu e o relatare dela o dezvirginare, ci dela un antrenament cu flăcări şi obiecte ascuţite.

• „Râdeţi voi, râdeţi, dar o să ajungeţi la vârsta la care o să vă cheme la emisiuni poate io, poate altcineva” (Mihai Morar, Antena 2, 12 mai 2010)

Fraza ar fi avut sens şi ar fi fost gramaticală numai dacă „Io” ar fi fost un personaj terţ, nicidecum „eu” vorbitorul, oricât de rău dar bun ar fi.

Niciun comentariu: